ninahjorth

Alla inlägg under februari 2013

Av Nina Hjorth - 14 februari 2013 15:49

Skickar massa kramar på hjärtedagen till er alla    själv fick jag kaffe på sängen imorse och det känns ju alltid lite lyxigt tycker jag! Redan torsdag, veckorna flyger fram!! imorgon kommer mamma till oss i Gävle nyopererad i knät, vi ska ta hand om henne i 12 dagar. Hon kan inte gå själv ännu så nu är det träning som gäller. Jag ska vara en hård men rättvis sjukgymnast   


                                                  
                  


                                                  
          Kramis 

Av Nina Hjorth - 10 februari 2013 16:59

Nu är snart helgen till ända och denna gång har faktiskt helgen gått sakta och det känns som man verkligen vilat ut =) vi har fortsatt ätit LCHF och jag har lärt mig nya goda recept! Så har vi fixat ordning vårt sovrum och vi blev såååå nöjda!! det går nu i lila och det är ju harmoni. Lite träning har vi också hunnit med och en ordentlig städning av sovrum och soffa. Känns riktigt bra! här är lite bilder av helgens händelser:

 

                                                               

                                         

                                              En LCHF Moussaka

 

   

                                              Fredag och mys i soffan

 

                                    Medwurst som vi haft i ugnen och guacamole

 

 

                                             Matpaj som lördagslunch

   

                                                Total rengöring av soffan

 

   

                                         Krabbklor och spenatgratäng

 

     

                                       Vårt nya lila sovrum =)

 

                                                    Träning på Gymmet

 

   

                                                  Snygg tåhållning hihi.....

 

 

                                                        Nyttigt godis

 

 

                                                            Kramis!

 

 

 

 


Av Nina Hjorth - 7 februari 2013 21:35

Det absolut skönaste som finns för muskler och leder är att bubbla i ett varmt bubbelbad =) ikväll har vi varit på Fjärran Höjder för att simma och bubbelbada =) i andra bassängen var det kandelabersim men det är inget för oss! när vi kom ut var det helt vitt! jösses vad det snöat! hoppas jag kan cykla till jobbet imorgon. Nu har jag bytt om till myskläder och ska koka mig lite te.

 

                                                                      

                                           nybadad och ren nina

                 Kolla vinter igen !! Blääää.......men det är bara att hålla ut och gilla läget =)

 

                                                          Kramis!!

 


Av Nina Hjorth - 6 februari 2013 18:30

Idag har jag varit på previagympa som jag kör varje onsdag. Det är så skönt att gå igenom hela kroppen från topp till tå ! styrkeövningar första halvtimmen   och sedan stretcha andra. Fick en tid hos sjukgymnasten för en konsultation på fredag få se om hon har några bra råd ang min onda höft. Jag ska få en personlig visning av tränare på gymmet som visar hur jag styrketränar på ett bra sätt för att bygga upp bålen. Ja nu är det bara att hålla ut och fortsätta ! Nu kaffe sen ska jag ta ett skönt bad och hoppas jag blir skrubbad på ryggen hehehe......

 

Föresten igår bakade jag jättegoda glutenfria låg kolhydrater frallor

 

                                                                 

 

                    Så hittade jag 2 fina vaser på Ica Maxi för 5 kr styck

 

 

                                                     Ett litet klipp =)   

 

                                                           Kramis   

Av Nina Hjorth - 4 februari 2013 20:49

Då var det måndag och vår nyttighetsperion har börjat, och det går så bra så   haha.....Idag har vi ätit fisk med dillsmör, spenat och ärtor. Så gäller det ju att röra på fläsket lite så jag cyklar till jobbet nu, det var väldans halt idag! 

 

Idag fick jag ett mail från undulatuppfödaren där jag har ställt mig i kö till en liten unge. Hon har fått flera holkar fyllda med bäbisar och så fort dom fått färg på fjädrarna och så man kan se vilket kön det är ska jag få välja en liten   både håkis och jag är längtis!

 

Vi har precis varit och hälsat på Håkans pappa, och det är alltid uppskattat! Han blir så glad! Nu ska jag svira om till myskläder och ska kolla på film innan sängdax.

 

 

                                                          kramis! 

Av Nina Hjorth - 3 februari 2013 20:35

Ännu en helg till ända, dom går ju alldeles för fort!! Men som vanligt har vi haft det så mysigt! vi är ju rätt duktiga att njuta! Mina tjejer har varit på besök från lördag till söndag och då skämmer vi bort dom lite ( precis som de ska vara ) med gomat! Massa skratt och prat och en hel del musik blev det också  . Nu är dom hemma i Uppsala igen tillbaka till verkligheten med läxor och skolan. Från imorgon har håkat antagit en nyttig utmaning på 18 dagar där jag också kommer hänga på utom att jag kommer äta kolhydrater. Så idag har vi ätit så fett som möjligt och det gillar ju mina tjejer " Langos "

 

                                                                   

                                                         Uppdukning till middag

 

   

                                                      Skagen toast

 

                                                     Lite suddig musselgryta

                                             Ninas fantastiska citronkladdkaka

     

                                        Myskläder på, nu blir det ost och skräckis =)

 

                                                       Söndagspyssel

 

 

                                   Söndagspromenad i det vackra vädret

   

                                                              Härligt

 

 

                  Avslutade helgen med Langos innan tjejerna åkte hem till Uppsala

 

 

                                                    tredje gången den blommar =)

 

                                                             Kramis   

                                                                   

 

                                                                  

Om Nina

  Är en dalkulla i mina bästa år som numera är bosatt i Gävle. Är mamma till två tvillingtjejer och bloggar om nöjen, familjen och vardagen i allmänhet.

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards